Las grutas

15 oktober 2010 - General Roca, Argentinië

Hola

Ik hoop dat alles goed verloopt voor iedereen op de het unief. Maar die eerste weken zijn één en al feest veronderstel ik dus dat kan geen probleem zijn eh.

Ik ben het afgelopen weekend op vakantie geweest naar 'Las Grutas' met mijn mama, 2 zussen en het lief van mij oudste zus. Daar gaat zowat iedereen naartoe van deze streek als ze naar de zee willen (ik ben 2 mensen tegengekomen uit Roca en een meisje van Afs uit Duitsland). Het ligt in een golf dus het water heeft zo warme stromingen, is heel rustig (geen golven) en heel mooi van kleur (blauw en groen en heel doorzichtig) en op sommige plaatsen heel veel algen. We zijn vrijdag om 15u vertrokken en na 4uur rijden op één lange weg zonder huizen met alleen maar van de kleine woestijnplanten kwamen we aan de zee. We hebben iedere dag heel mooi weer gehad, veel zon en één keer gezwommen en we waren allemaal verbrand, de zon is hier echt wel sterker dan in België. Samen met Laureana en mijn mama hebben we heel veel keer de kust (die niet zo lang is) op en af gewandeld. En we hebben 2 dolfijnen gezien, heel cool. Dat was echt een relax vakantie; strand, eten en slapen! Op een avond waren we 's avonds naar het centrum gewandeld voor een ijsje te kopen. In alle winkels moet ge een nummertje nemen en wachten tot het uw beurt is. Wij hadden nummer 79 en op dat moment was nummer 82 aan de beurt, we moesten dus meer als 100 nummers wachten. Dus hebben we een uur rondgewandeld en foto's getrokken en toen we terug kwamen was nummer 12 aan de beurt. Dus waren me toch maar eens gaan vragen of dat niet fout was en natuurlijk was da fout, die stomme kassavrouw had het verkeerde nummerke gegeven. Ik had een ijsje genomen met banana split, da is hier banananijs met dulce de leche en stukjes chocolade, mhhhhhh.

De reden dat we op vakantie zijn gegaan in het weekend is omdat we maandag vrij hadden. Ik weet niet juist wat voor dag het was maar hier is iedere dag wel de dag van iets. Dit weekend is het zondag moederdag dus dan kopen alle kinderen iets voor hun mama. Ik heb samengelegd met mijn zussen en broer en ga brownies bakken.

Wij zijn dinsdag pas teruggekomen van vakantie en dus ben ik toen niet naar school gegaan. Woensdag ben ik ook niet naar school gegaan omdat ik toen mijn pakje in Neuquen ging ophalen dat mijn mama had opgestuurd uit België. Ik was er al meer dan een maand op aan het wachten en keek echt uit naar mijn extra paar T-shirts en chocolade voor mijn klasgenoten. Maaaaaaaaaaaaaaaaaar omdat het een maand in de post was, hebben die putos mijn pakje tergugestuurd naar België!!!!!!! Ik was half gek aan het worden in mijn kop.

Vanavond komen 2 meisjes van mijn klas slapen. Ik ga pizza maken en we gaan een film kijken!

Ik ben juist trouwens met Laureana naar pilates geweest, om te proberen. Man, man da is moeilijk en vermoeiend. Ge hebt daar heel veel spieren voor nodig en helaas heb ik die niet in mijn armen. En sommige oefeningen kan ik niet doen omdat mijn rug hol is en daardoor foute bewegingen maak. Ik weet niet of ik me ga inschrijven.

Goed, tot de volgende!

Chau xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

1. Laura:
    16 oktober 2010
    Cathérine,
    wat een chille vakantie hebt ge toch maar weer gehad! En zo'n mooi weer! Hier heeft het de laatste 2 dagen alleen maar geregend =( We lopen al allemaal rond in een warme jas en sjaal, erg he! Uw leventje daar lijkt me zo leuk! Vind het altijd fijn om nieuws van u te horen! Ge amuseert u goed en hebt het daar enorm naar uw zin, ben echt blij voor u! Jammer wel dat de pilates is tegengevallen =P Ik zal er dan ook maar niet aan beginnen aangezien ik ook zo'n holle rug heb.. Hoe zit t met de tango? =D Veel plezier nog! Muchos besos, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!
  2. Margot Sl:
    16 oktober 2010
    Hye catherinetje !
    Het gaat je precies goed af daar in Argentie, ik zie dat je dagen telkens al goed gevuld zijn met vanalles en nog wa :D. En je bakt/kookt precies daar ook veel , haha sommige dingentjes veranderen dus blijkbaar niet eh :p ..
    Maja ik zou zeggen, geniet er echt maar van dat je daar bent en niet hier.. want het is hier nu stilaan echt koud aant worden:s en bij mij gaat zo nog alles zijn normale gangetje,nix spreciaal dus :p

Dikke kus !
  3. IJJS:
    19 oktober 2010
    Hey C.,

Leuk om nog eens een Argentijns verhaaltje te lezen. Dat van die nummertjes voor een ijsje had je wel kunnen denken - ze zullen je daar geen twee keer liggen hebben denk ik hé ! Dolfijnen, papegaaien, 't is daar wel een beestenboel precies. Maar pas op, dit weekend hebben wij in onze tuin een krokodil gevangen (zei Jinte aan Steve); allé, 't is te zeggen, een verdwaalde kikker waar ze bang van was... Ook in huis hebben we een beestje rondkruipen : Jotte krijgt immers de bijnaam 'Rupsje-nooit-genoeg' : ze kruipt overal op en onder, en wil steeds maar eten... waar hebben we dat nog gehoord/gelezen ?
    Jammer van de gemiste chocolade, maar misschien niet zo slecht voor je kilo's ???

Heel veel groetjes uit een verzopen Zerkegem, Jinte leert morgen op school over herfstweer, ze moet haar paraplu meenemen, en dat zal zeker nodig zijn !!!

IJJS
  4. Laureana:
    21 oktober 2010
    I'm swimming in Las Grutas Im swimming in Las Grutas!definitely was the best jajaja realmente la pasamos muy bien en las mini vacaciones y aunque no entienda nada de lo que escribiste (y el traductor sea pesimo) pienso que vos tambien la pasaste bien o al menos eso esperoo! Te quiero linda ;)
  5. dini:
    24 oktober 2010
    dag katherine ik merk dat je het goed maakt 'ik hoop dat je spaans goed gaat,ik zit hier met veel kindjes +-5stuks . ik bel nog regelmatig met je mamma zodat we elkaar niet vergeten .ik wens je nog een fijne tijd daar en als we in de buurt van argentinie zijn springen we even binnen , groetjes van Dini en Pol
  6. Bianca:
    31 oktober 2010
    Catherineee, Happy halloween hahaha!
    Verwacht deze week nog maar een mail van mij he ;)
    Hopelijk is het daar nu al wa beter weer! Tzal in ieder geval beter zijn dan hier, want tis hier koudddddd !
    Mis je ! B.Xx