lluvia (regen)

29 september 2010 - General Roca, Argentinië

Hola a todos

vandaag een berichtje over het weer en de gevolgen ervan in Gral Roca.

Zondagavond begon het ineens te gieten, inclusief donder en bliksem (dat was de eerste keer dat ik een België-gevoel kreeg). Maandagochtend was het nog altijd aan het regenen maar geen probleem om naar school te gaan want we gaan met de auto naar school dus hup naar school. Aangezien het hier normaal gezien nooit regent is het dus big deal als het wel regent en daarom kwam ongeveer de meer als de helft van de leerlingen niet naar school. Na het eerste lesuur was de school dus gedaan en mochten we naar huis. Ik ben toen samen met Roxanne bij Ailin haar thuis een werkje voor school gaan maken. Als pauze zijn we toen facturas gaan halen in de regen. Terug Ailin thuis waren mijn schoenen, sokken en voeten helemaal nat omdat.. hier geen rioleringsgaten zijn aan de rand van de weg zodat de regen kan weglopen (ook niet nodig want het regent hier nooit :)) Dus aan de rand, bij de stoep stond er overal 10cm hoog water en de plassen waren ongeveer 1m breed, springen ging ook niet overal dus moest ik er gewoon door wandelen. In sommige straten gaat de weg naar beneden in het midden ipv aan de zijkant dus op sommige plaatsen stond er meer als een halve meter water en als je er met de auto doorrijd krijgt ge zo hele hoge spetters. En het bleef maar regenen.

Vandaag was het dan eindelijk gestopt met regenen maar niemand in de hele stad had school. Dus vandaag hebben we lekker heel de dag thuis gezeten en tv gekeken. De reden waarom niemand school had is.. omdat heel de stad zonder stromend water zit. Door de hevige regenval van de laatste 2 dagen was er heel veel beweging in de Rio Negro en aangezien het nooit regent hier zijn de zuiveringsmachines tilt geslagen en gebroken ofzoiets. Er komt, heel raar, alleen heet water uit de kraan (ik denk uit een ton op het dak) maar tot nu toe hebben we ons vandaag niet kunnen douchen of het toilet kunnen doorspoelen (het gebeurt wel vaker dat we niet kunnen doorspoelen maar dan moet ge gewoon een emmer water in de wc gieten maar nu is er geen water). Normaal gezien is morgen alles weer in orde en kunnen we weer naar school, als er geen water uit de kraan komt morgen moeten we nog niet naar school.

Hier lopen in de badkamer en op het aanrecht bij het vuur mieren rond, maar door de regen waren er ineens heeeeeeeel veeeeeeel en ook een pissebed en we hebben die gedood met kokend water.

ALS het nog eens zo regent dit jaar zal ik foto's trekken!

Afgelopen zaterdag heb ik een Afs activiteit gehad. We zijn naar de appel en perenbomen gegaan, die nu in bloei staan, heel mooi. Daar hebben we samen mate gedronken en koekjes en facturas gegeten in het zonnetje. Zondag heb ik met mijn zussen chocoladecake gemaakt, met de enige echte Côte d'or chocolade, heeeeel lekker. (zie foto's)

Chau xx, Cathérine

1. Julie:
    Tof wel, zo'n privézwembad :p
    Hier gaat alles goed. Kben nu voor mijn eerste week in Leuven en tvalt hier heel goed mee!! :)
    Kben wel heel moe nu :D en kheb keelpijnnnnn!
    Ma kben vorige week zo mee geweest op een ontmoetingsdriedaagse van de studentenkring van farmacie en da was echt supersuperrrfijn! :) Héél veel nieuwe leuke mensen leren kennen, en de fakbar van ik ook heel gezellig omdat ik door die driedaagse al zoveel mensen ken! :)
    Maandag had ik introductie en dinsdag voor t eerst les.. Tis wel redelijk meegevallen
    Morgen, alle eigenlijk straks :p heb ik les om half 9 dus kga men bedje maa eens in! :)
    Slaapwelll en we horen elkaar nog he!!
    Liefs, Julie <3

ps: heb je eigelijk skype? dan zal ik ook eens ergens zoeken hoe k da kan installeren xx
  2. nadine:
    29 september 2010
    ben idd benieuwd naar je "regenfoto's" !
    btw hoe gaat het met je spaans ?
    cuidate :)
    nadine
  3. Laura:
    29 september 2010
    amai, wel fel, die regen :p heb op facebook gelezen dat het bij mitras ook kei hard heeft geregend en dat het water daar heel hoog stond .. trek maar n foto als t nog eens zo hard giet! uw foto's zien er ook zeer leuk uit :D hier in leuven is t ook heel tof, het stundentenleven bevalt ons wel! we zijn (natuurlijk) al elke avond weggeweest, alleen vandaag - woensdag 29 sept - is t even rustdag want morgen is t weer feest :p heb wel al ontzettend veel huiswerk en sta achter op schema maar no worries he :p amuseer u daar nog & hopelijk horen we u snel weer! <3

ps: ik wil ook met je skypen! heb dat op mn laptop staan dus als gij dat nu ook zou hebben zou t helemaal geweldig zijn! :D

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  4. Bianca:
    10 oktober 2010
    Catherinepiennn !
    Hopelijk is het al wat beter weer daar!
    Hier wordt het alsmaar kouder en kouder..
    Ben nu net aangekomen op mn kot en morgen heb ik al les van half 9 Ö :( Achja, ik ga ervoor :p
    Amuseer je nog goed daar!
    xoxo Biancaa